Iš tiesų tokios technologijos kaip HTML, CSS ir “JavaScript” suteikia žinomam žiniatinkliui jo formą ir apibrėžia mūsų sąveikos su informacija būdą. Pagrindinė svetainės kūrimo ir dizaino dalis nėra būtina kodavimo procesui, tačiau tai, kas paprastai lieka užkulisiuose ir tuo pat metu išlieka esminė svetainės kūrimo ciklo dalis, yra išankstinės informacijos rinkimo, detaliojo planavimo ir priežiūros po paleidimo etapai.

7 pagrindiniai žiniatinklio kūrimo žingsniai:
- informacijos rinkimas;
- planavimas;
- dizainas;
- turinio rašymas ir surinkimas;
- kodavimas;
- bandymas, peržiūra ir paleidimas;
- priežiūra.
Kai jūs pradedate galvoti apie svetainės kūrimą, jūsų mintys sukasi apie dvi pagrindines problemas – kainą ir laiką, nes šie du dalykai labai priklauso nuo projekto dydžio ir apimties. Norėdami apibūdinti visą kūrimo procesą, galite sukurti svetainės kūrimo laiko juostą, pridėti užduočių ir nustatyti projekto etapus, nes tai geriausias būdas sekti projekto įgyvendinimą ir įsitikinti, kad laikotės galutinio termino.

1. Informacijos rinkimas: tikslas, pagrindiniai uždaviniai ir tikslinė auditorija:
Šis etapas yra atradimo ir tyrimo etapas, kuris lemia, kaip atrodys tolesni svetainės kūrimo veiksmai, Svarbiausia užduotis šiuo metu yra aiškiai suprasti būsimus svetainės tikslus, pagrindinius uždavinius, kuriuos norite pasiekti, ir tikslinę auditoriją, kurią norite pritraukti į savo svetainę, todėl tokia svetainių kūrimo schema padeda sukurti geriausią tolesnio projektų valdymo strategiją.
Naujienų portalas skiriasi nuo pramogų svetainių, o paaugliams skirti internetiniai tinklalapiai atrodo kitaip nei suaugusiesiems skirtos svetainės. Skirtingų tipų svetainės suteikia lankytojams skirtingas funkcijas, o tai reiškia, kad skirtingos technologijos turėtų būti naudojamos pagal paskirtį. Gerai aprašytas ir išsamus planas, pagrįstas šiais išankstinio kūrimo duomenimis, gali apsaugoti jus nuo papildomų išteklių, skirtų netikėtoms problemoms, tokioms kaip dizaino keitimo ar funkcionalumo, kuris iš pradžių nebuvo planuotas, sprendimui. Numatomas laikas: nuo 1 iki 2 savaičių.

2. Planavimas: svetainės schema ir rėmo kūrimas:
Šiame svetainės kūrimo etape kūrėjas sukuria duomenis, kurie leidžia klientui įvertinti, kaip atrodys visa svetainė. Remiantis informacija, kuri buvo surinkta ankstesniame etape, sukuriama svetainės schema, kuri turėtų apibūdinti ryšius tarp pagrindinių jūsų svetainės sričių. Toks atvaizdavimas galėtų padėti suprasti, kaip galutinis produktas bus tinkamas naudoti, nes gali parodyti ryšį tarp skirtingų svetainės puslapių. Jūs galite nuspręsti, kaip lengva bus galutiniam vartotojui rasti reikiamą informaciją ar paslaugą, jei jis pradės nuo pagrindinio puslapio, todėl pagrindinė svetainės schemos kūrimo priežastis yra patogios ir lengvai naršomos svetainės sukūrimas.
Aiški internetinės svetainės schema leidžia suprasti, kaip atrodo vidinė svetainės struktūra, tačiau neaprašo vartotojo sąsajos. Kartais, prieš pradedant koduoti ar net kuriant dizainą, būtina gauti kliento patvirtinimą, kad viskas atrodo gerai. Toliau galite pradėti kitą kūrimo etapą ir sukurti rėmą arba maketą. “Wireframe” yra vizualiai sukurta vartotojo sąsaja, kurioje dar nėra jokių dizaino elementų, tokių kaip spalvos, logotipai ir tt., bet jame aprašomi tik elementai, kurie bus pridėti prie puslapio, ir jų vieta. Šiam tikslui galite naudoti bet kokį maketą, o kitas svarbus dalykas yra pasirinkti technologijų paketą – programavimo kalbą, rėmus, TVS, kurią ketinate naudoti. Numatomas laikas: 2-6 savaitės.

3. Dizainas: puslapio išdėstymas, peržiūra ir patvirtinimo ciklas:
Projektavimo etape jūsų svetainė įgauna formą, nes šiame etape sukuriamas visas vaizdinis turinys, pvz., vaizdai, nuotraukos ir vaizdo įrašai, todėl visa informacija, surinkta per pirmąjį etapą, yra labai svarbi. Kai kuriate dizainą, turite turėti omenyje klientą ir tikslinę auditoriją, o elektroninės svetainės išdėstymas yra dizainerio darbo rezultatas – tai gali būti grafinis eskizas arba tikras grafinis dizainas. Pagrindinė išdėstymo funkcija yra pavaizduoti informacijos struktūrą, vizualizuoti turinį ir parodyti pagrindines funkcijas, nes išdėstymuose yra spalvų, logotipų, vaizdų, todėl jie gali suteikti bendrą supratimą apie būsimą produktą.
Po to klientas gali peržiūrėti išdėstymą ir atsiųsti jums savo atsiliepimus. Jei klientas nėra tikras dėl kai kurių jūsų dizaino aspektų, turėtumėte pakeisti išdėstymą ir atsiųsti jam atgal, todėl šis etapas turėtų būti kartojamas tol, kol klientas bus visiškai patenkintas. Numatomas laikas nuo 4 iki 12 savaičių.

4. Turinio rašymas ir surinkimas:
Turinio rašymas ir surinkimas dažniausiai sutampa su kitais svetainės kūrimo etapais, ir jo vaidmens negalima nuvertinti, todėl šiame etape būtina parašyti esmę, kurią norėtumėte perduoti savo internetinės svetainės auditorijai, ir pridėti raginimų veikti. Turinio rašymas taip pat apima patrauklių antraščių kūrimą, teksto redagavimą, naujo teksto rašymą, esamo teksto surinkimą ir pan., o tai reikalauja daug laiko ir pastangų. Paprastai klientas įsipareigoja pateikti svetainės turinį, paruoštą perkelti į svetainę, todėl geriau, kai visas svetainės turinys pateikiamas prieš koduojant svetainės arba jos metu. Numatomas laikas: nuo 5 iki 15 savaičių.

5. Kodavimas:
Šiame etape pagaliau galite pradėti kurti pačią svetainę, todėl grafiniai elementai, sukurti ankstesniuose etapuose, turėtų būti naudojami kuriant tikrąją svetainę. Paprastai pirmiausia sukuriamas pagrindinis puslapis, o po to pridedami visi antriniai puslapiai pagal svetainės schemą, kuri buvo sukurta anksčiau. Taip pat turėtų būti įdiegtos sistemos ir TVS, kad serveris galėtų sklandžiai tvarkyti diegimą ir sąranką. Visi tinklalapio elementai, sukurti naudojant maketą ir schemą, turėtų būti sukurti ir išbandyti, o tada turėtų būti pridėtos specialios funkcijos ir interaktyvumas. Šiame etape labai svarbu gerai suprasti kiekvieną svetainės kūrimo technologiją, kurią ketinate naudoti.
Kai naudojate TVS svetainėms kurti, taip pat galite įdiegti TVS papildinius, jei reikia. Kitas svarbus žingsnis yra SEO (Search Engine Optimization, nes tai yra svetainės elementų, pvz., pavadinimo, aprašymo, raktinio žodžio, optimizavimas, kuris gali padėti jūsų svetainei pasiekti aukštesnį reitingą paieškos sistemose. Numatomas laikas: nuo 6 iki 15 savaičių.

6. Testavimas, peržiūra ir paleidimas:
Testavimas tikriausiai yra labiausiai įprasta proceso dalis, todėl kiekviena nuoroda turėtų būti išbandyta, kad įsitikintumėte, jog tarp jų nėra neveikiančių. Turėtumėte patikrinti kiekvieną formą, kiekvieną scenarijų, paleisti rašybos tikrinimo programinę įrangą, kad rastumėte galimų rašybos klaidų, todėl naudokite kodo patvirtinimo priemones, kad patikrintumėte, ar jūsų kodas atitinka dabartinius žiniatinklio standartus. Tinkamas kodas būtinas, pvz., jei jums labai svarbus kelių naršyklių suderinamumas.
Patikrinę ir dar kartą iš naujo patikrinę savo svetainę, laikas įkelti ją į serverį. Tam naudojama FTP (File Transfer Protocol) programinė įranga, o įdiegę failus, turėtumėte paleisti dar kartą vieną paskutinį testą, kad įsitikintumėte, jog visi failai buvo įdiegti teisingai. Numatomas laikas: nuo 2 iki 4 savaičių.

7. Priežiūra: nuomonės stebėjimas ir reguliarus atnaujinimas:
Svarbu prisiminti, kad svetainė yra daugiau paslauga nei produktas, todėl neužtenka pateikti svetainę vartotojui. Taip pat turėtumėte įsitikinti, kad viskas veikia gerai, visi yra patenkinti ir visada turite būti pasirengęs atlikti pakeitimus kitu atveju.
Į svetainę įtraukta grįžtamojo ryšio sistema leis aptikti galimas galutinių vartotojų problemas, todėl svarbiausia užduotis šiuo atveju yra kuo greičiau išspręsti problemą, nes jei to nepadarysite, vieną dieną jūsų vartotojai gali pasirinkti kitą svetainę. Kitas svarbus dalykas – nuolat atnaujinti savo svetainę, nes jei naudojate TVS, reguliarūs atnaujinimai apsaugo nuo klaidų ir sumažina nesaugumo riziką. Numatomas laikas: procese.

Apibendrinant:
Visada turėtumėte nepamiršti, kad svetainės kūrimo projektas neprasideda kodavimu ir nesibaigia po tos dienos, kai pagaliau paleidžiate savo svetainę, todėl pasirengimo etapas turi įtakos visiems vėlesniems etapams, apibrėžiant, koks bus produktyvus kūrimo procesas. Nuodugnus tokių aspektų, kaip amžius, lytis ir galutinio vartotojo interesai, atradimas gali tapti sėkmės raktu, todėl po paleidimo laikotarpis yra taip pat gana reikšmingas. Jūsų projektas turėtų būti pakankamai judrus ir lankstus, kad būtų galima pakeisti svetainę pagal vartotojų atsiliepimus, todėl turėkite omenyje, kad nėra tokio dalyko kaip nereikšmingas svetainės kūrimo etapas ir išvengsite netikėtų bėdų ir suteiksite sau pasitikėjimo, kad viskas vyksta taip, kaip turėtų, ir jūs visiškai kontroliuojate projektą.