Greičiausiai nesate matę jokio prekės ženklo be logotipo, nes tiek maži, tiek dideli prekių ženklai juo identifikuoja savo vykdomą veiklą. Logotipas yra simbolis arba dizainas, naudojamas identifikuoti įmonę ar organizaciją, taip pat jos produktus, paslaugas, darbuotojus ir kt. Logotipas turi didelę įtaką tam, kaip klientai suvokia jūsų prekės ženklą, todėl prekės ženklai nori, kad jų logotipas būtų kuo labiau išskirtinis. Jei norite patys sukurti logotipą, yra keletas dalykų, kuriuos reikia žinoti, kad sukurtumėte tobulą logotipą savo verslui.

Logotipo kūrimo procesas:
Kad sukurtumėte išskirtinį logotipą, jums reikia žinoti keletą dalykų: nuo prekės ženklo tapatybės apibrėžimo ir supratimo, kas yra puikus logotipas, iki teisingo dizaino pasirinkimo ir naršymo projektavimo procese. Paprasčiausiai tariant logotipas identifikuoja, todėl tokiu būdu įmonė yra atpažįstama ir prisimenama tarp kitų. Taigi, jei norite sukurti savo verslo veidą, pateikiame svarbiausius logotipo kūrimo žingsnius.

Supraskite, kodėl jums reikia logotipo:
Verslo paskirtis yra bandyti pritraukti kuo daugiau klientų ir priversti juos įsimylėti prekės ženklą. Taigi, galvodami apie savo verslo logotipą, pabandykite jį sukurti tokį, kad kuo daugiau papasakotų apie jūsų verslą. Jūsų logotipas turi padaryti didžiulį poveikį jau per pirmą įspūdį ir suteikti klientams informacijos apie jūsų prekės ženklą. Logotipas turėtų būti vaizduojamas visur: pvz., jūsų verslo internetinėje svetainėje, ant pakuočių ir vizitinių kortelių. Be to, logotipas turi jums padėti išsiskirti iš konkurentų.

Apibrėžkite savo prekės ženklo tapatybę:
Norite, kad logotipas perteiktų jūsų prekės ženklo asmenybę, pirmiausia turite suprasti, kokia yra jūsų prekės ženklo asmenybė. Kai aiškiai suprasite, kuo jūsų verslas yra išskirtinis ir koks yra jūsų prekės ženklas, tada jums bus daug lengviau pasirinkti logotipo dizainą, kuris papildytų ir užbaigtų tą vaizdą. Štai keletas klausimų, kuriuos galite užduoti sau, kad suprastumėte savo prekės ženklo tapatybės esmę:
- Kodėl mes pradėjome šį verslą?
- Kokie įsitikinimai ir vertybės yra svarbūs mums, kaip įmonei?
- Ką mes darome geriau nei bet kas kitas?
- Kuo mes ypatingi?
- Jei galėtume apibūdinti savo prekės ženklą trimis žodžiais, kokie jie būtų?
- Kokiais trimis žodžiais norėtume, kad klientai mus apibūdintų?

Raskite įkvėpimo savo dizainui:
Sunkiausia kūrimo proceso dalis gali būti logotipo įkvėpimo paieška. Laimei, turime jums keletą patarimų, kurie gali tai palengvinti:
- Žaiskite “minčių lietų” (ang. “brainstorm):
Galbūt esate konceptualus žmogus ir mėgstate rinkti žodines idėjas, todėl “minčių lietus” gali būti kaip tik tai, ko jums reikia.
- Mąstykite kaip klientas:
Sudarykite žodžių, apibūdinančių jūsų prekės ženklą ir kaip norite, kad jis būtų suvokiamas, sąrašą, todėl mąstykite kaip klientas.
- Įtraukite visus:
Pritraukite žmonių iš kiekvieno skyriaus ar net draugų ir verslo partnerių, nes kuo daugiau perspektyvų, tuo geriau ir tegul jie išdėsto savo mintis. Šie originalūs logotipo pasirinkimai padeda išreikšti charakterį ir išsiskirti iš minios.
- Padarykite nuotaikos lentą:
Jei esate vaizdingas žmogus, nuotaikų lenta gali būti puiki priemonė įkvėpti. Tiesiog surinkite visus vaizdus, kurie jus traukia, pvz., tai gali būti kiti logotipai, spalvų deriniai, iliustracijos ar grafika. Pagalvokite, kaip jūsų verslas gali būti vizualizuotas logotipe.

Ištirkite savo rinką:
Patikrinkite, kokie logotipai jau yra jūsų rinkoje, nes tai parodys tai, ko turėtumėte vengti. Peržiūrėdami tas kitas įmones, pagalvokite, kuo jos skiriasi nuo jūsų ir kaip galite pabrėžti savo ir jų skirtumus. Jei visos kitos jūsų pramonės įmonės yra vienspalvės, tada galbūt turėtumėte pasirinkti kokią nors ryškią spalvą, kad išsiskirtumėte. Jei visi kiti logotipai yra tradiciniai, tada galbūt jūsiškis turėtų būti smagus ir šiuolaikiškas.

Pasirinkite savo dizaino stilių:
Dabar, kai aiškiai suprantate savo prekės ženklą ir jaučiatės įkvėptas, laikas savo mintis ir norus paversti dizainu. Dizainą apima daug skirtingų elementų, pradedant spalvomis, formomis ir grafika iki tipografijos, todėl turite atskirti kiekvieną komponentą ir tai, ką jis gali duoti jūsų logotipui. Pirmas dalykas, kurį turite padaryti, tai yra pasirinkti tinkamą prekės ženklo dizaino estetiką. Nėra vieno stiliaus, kuris tiktų visiems verslams, todėl rinkitės tik tai, kas yra geriausia jūsų prekės ženklui. Dizaino stiliai gali būti:
- Klasikinis:
Madingi logotipai gali būti įdomūs ir jaudinantys, tačiau jie gali greitai pasenti, todėl šiuo atveju klasikinis stilius suteikia jums daugiau ištvermės ir gali padėti pasiekti platesnę auditoriją. Klasikinis dizainas nėra beprotiškas spalvų palečių, grafikos ar šriftų pasirinkimas, nes klasikinis stilius žmonėms sako, kad esate patikimas ir žemiškas.
- Retro arba vintažinis:
Yra priežastis, kodėl vintažinis ir retro dizainas jau seniai populiarėja, nes jie akimirksniu primena praeitį ir sukelia romantiškus nostalgijos jausmus. Vintažinis logotipas pasakoja klientams, kad istorija jums yra svarbi ir kad viskas, ką parduodate, daroma teisingai, o rudos ir smėlio spalvų paletės logotipai puikiai dera prie šios estetikos.
- Modernus ir minimalistinis:
Prekiniai ženklai dažnai pasirenka modernų ir minimalistinį stilių, kad praneštų, kokie jie yra šiuolaikiški. Šiame stiliuje naudojama daug minimalių detalių ir paprastų linijų, todėl logotipai dažnai būna itin paprasti. Minimalistinis ir modernus stilius parodo jūsų klientams, kad jūsų prekės ženklas yra šiuolaikiškas ir žino, kas yra svarbiausia.
- Linksmas ir keistas:
Tai populiarus pasirinkimas prekiniams ženklams, kurių tikslinis klientas yra jaunimas. Linksmas ir keistas stilius paprastai būna spalvingas ir mielas, o norint sukurti teigiamą ir draugišką atmosferą, dažnai naudojami simboliai ar iliustracijos. Pasirinkite įnoringą talismaną ar mielą iliustraciją, kad jūsų prekės ženklo įdomus charakteris atsispindėtų.
- Rankų darbo:
Rankų darbo stilius perteikia aiškią žinią, kad šis prekės ženklas yra individualistinis ir reiškia rankų darbo kokybę. Šis stilius gali būti puikiai derinamas ir su kita estetika, pvz., vintažine, kad iš tikrųjų pritrauktų klientų susidomėjimą. Taip pat jis gali būti derinamas su minimaliais ir linksmais stiliais, kad būtų paprastas ir rafinuotas arba ryškus ir jaunatviškas.

Raskite tinkamo tipo logotipą:
Be bendro stiliaus, yra išskiriami 7 pagrindiniai logotipų tipai, kuriuos galite pasirinkti kurdami logotipą. Galite pasirinkti tą, kuris geriausiai atitinka jūsų įmonės pavadinimą ar bendrą estetiką, arba derinti juos, kad sukurtumėte kažką unikalaus. Logotipų tipai:
- Raidiniai arba monograminiai logotipai:
Raidiniai logotipai gali būti puikūs norint supaprastinti įmonės logotipą, ypač jei jūsų pavadinimas yra labai ilgas arba sunkiai įsimenamas. Daugelis įmonių pasirenka savo inicialus, pvz., drabužių tinklas “H&M”. Šios monogramos gali būti puikios minimalistiniams logotipams, tačiau atminkite, kad jos nelabai gerai išreiškia, kas yra jūsų verslas.
- Žodiniai ženklai arba logotipai:
Žodžiai yra labai paprastas būdas naudoti įmonės pavadinimą kaip logotipą norint suteikti jiems asmeniškumo ir pripažinimo vertės. Jei turite puikų savo prekės ženklo pavadinimą, tai gali būti puikus būdas jį iškelti į pirmą planą.
- Vaizdiniai ženklai arba logotipo simboliai:
Vaizdiniai ženklai arba logotipo simboliai yra tai, apie ką galvojame išgirdę žodį „logotipas“. Tai yra ikonografiniai vaizdai, kurie yra lengvai atpažįstami ir atvaizduoja jūsų prekės ženklą. Galite pasirinkti ką nors paprastesnio ar sudėtingesnio, tačiau būtinai pasirinkite simbolį, kuris sukuria unikalų ryšį su jūsų prekės ženklu. Dažnai jis yra suporuojamas su žodiniu ženklu.
- Abstraktūs logotipai:
Abstraktūs logotipai yra geometrinės formos, kurios nemezga tiesioginio ryšio su esamu įvaizdžiu, bet sukuria kažką visiškai naujo jūsų prekės ženklui. Abstraktus logotipo ženklas sutrauks jūsų verslą į simbolį, kuris yra tikrai unikalus jums. Jei norite, kad jūsų abstraktus logotipas sukurtų tam tikrą nuotaiką ar jausmą, išsiaiškinkite skirtingų geometrinių logotipų formų reikšmes.
- Talismanai:
Talismano logotipai yra smagus būdas suteikti jūsų prekės ženklui asmeniškumo, nes jie dažniausiai yra spalvingi, animaciniai personažai, reprezentuojantys jūsų verslą.
- Kombinuotas logotipas:
Kombinuotas logotipas sujungia simbolį su žodiniu ženklu, kad sukurtų lengvai atpažįstamą logotipą, todėl prekės ženklo pavadinimas yra dedamas šalia simbolio arba yra integruotas į grafinį elementą. Tokiu būdu žmonės abu elementus susies su jūsų prekės ženklu, todėl galėsite naudoti juos abu atskirai arba kartu.
- Emblema:
Emblemų logotipai taip pat dažnai yra žodžių ir vaizdinių elementų derinys, todėl paprastai juos sudaro tekstas, integruotas į simbolį ar piktogramą, pvz., ženklelius, antspaudus arba herbus.

Atkreipkite dėmesį į spalvą:
Spalvos gali turėti daugybę skirtingų reikšmių, todėl jos psichologija yra sudėtinga, tačiau trumpai tariant, spalvos turi tam tikrų emocijų ir idėjų.
Galimos spalvų reikšmės ir jų pasirinkimas:
- Raudona:
Raudona reiškia susijaudinimą, aistrą ir pyktį, todėl tai yra puikus pasirinkimas, jei jūsų prekės ženklas garsus, jaunatviškas ir nori išsiskirti.
- Oranžinė:
Oranžinė naudojama daug rečiau nei raudona, tačiau ji tokia pat energinga, nes tai yra ryški, gaivinanti ir žaisminga spalva.
- Geltona:
Jei norite atrodyti prieinamai ir draugiškai, geltona spalva yra tinkamas pasirinkimas, kuris skleidžia linksmą, prieinamą ir jaunatvišką energiją.
- Žalia:
Žalia yra labai universali spalva ir gali būti naudinga bet kuriam prekės ženklui, nes ypač tinka tiems, kurie nori užmegzti ryšį su gamta.
- Mėlyna:
Mėlyna yra labai klasikinis ir įprastas pasirinkimas, nes ji ramina ir simbolizuoja patikimumą ir brandą.
- Violetinė:
Violetinė gali būti puikus pasirinkimas, kad atrodytumėte prabangiai, todėl priklausomai nuo atspalvio, violetinė gali būti paslaptinga, eklektiška ir moteriška.
- Rožinė:
Jei esate mergaitiškas verslas, tada nieko nėra geriau nei rožinė. Naudodami tokius atspalvius kaip pastelinė rožinė, neoninė purpurinė ir kt., galite suteikti savo logotipui tiek suaugusios, tiek vis dar jaunatviškos moters išvaizdą.
- Ruda:
Ruda iš pradžių gali atrodyti kaip keistas spalvos pasirinkimas, tačiau ji puikiai tinka tvirtiems ir vyriškiems vintažiniams logotipams. Tai gali suteikti jūsų prekės ženklui rankų darbo išskirtinumą, unikalumą ir senovišką išvaizdą.
- Juoda:
Jei ieškote modernios ir prabangios išvaizdos, juoda bus puikus pasirinkimas. Minimalistinis juodai baltas logotipas yra tinkamas pasirinkimas, jei norite, kad jis būtų paprastas.
- Balta:
Jei norite, kad jūsų logotipas atrodytų švarus, modernus ir minimalistinis, tada logotipe naudokite daug baltos spalvos ar jos atspalvių. Kaip neutrali spalva tinka kartu su visomis kitomis spalvomis, tačiau suteikia švaros, jaunatviškumo ir ekonomiškumo jausmą.
- Pilka:
Pilka yra geriausia spalva, jei norite pasiekti brandžios, klasikinės ir rimtos išvaizdos. Tamsesni pilkos spalvos atspalviai atrodo paslaptingesni, o šviesesni – lengviau prieinami.

Spalvų derinimas:
Žinoma, jūs galite derinti kelias logotipo spalvas, kad papasakotumėte visą prekės ženklo istoriją. Norėdami pasirinkti spalvas, kurios gerai dera, pažiūrėkite į spalvų ratus lentelėje.
Papildomos spalvos yra tiesiai viena prieš kitą ant spalvų rato. Jos išryškina geriausias abiejų spalvų savybes ir sukuria labai dinamišką išvaizdą. | ![]() |
Analogiškos spalvos ant rato yra arti viena kitos. Jei norite, kad logotipo spalvos būtų harmoningos, jos puikiai derės. | ![]() |
Triadinės spalvos yra nubrėžtos iš trijų lygių spalvų rato dalių. Pasirinkite jas, kad gautumėte stimuliuojantį ir drąsų efektą. | ![]() |

Pasirinkite tinkamą tipografiją:
Turite pasirinkti šriftą, kuris papildytų ir užbaigtų jūsų logotipą. Tipografija gali tapti tikrai galinga, kai derinate skirtingus logotipo šriftus. Vieni šriftai gali padaryti jūsų logotipą klasikinį ir aukščiausios klasės, nes jie yra labai universalūs ir puikiai atrodo prie bet kokio dizaino. Kiti šriftai puikiai tinka moderniai ir švariai išvaizdai, nes jie atrodo labai elegantiški ir paprasti, o tai puikiai tinka šiuolaikiniams prekių ženklams. Dar kiti – primena rašyseną: nuo elegantiškų kaligrafinių šriftų iki ramių ir paprastų raštų. Čia yra didžiulė jų įvairovė, todėl naudokite juos, kad logotipas atrodytų labiau individualus. Taip pat yra šriftų, kurie yra dekoratyviniai ir labai stilizuoti, todėl tikrai patraukia akį.

Sujunkite savo dizaino elementus:
Dabar, kai jau turite idėją apie visus skirtingus logotipo elementus, turite įsitikinti, kad jie veikia kartu. Norite juos suderinti taip, kad jie būtų harmoningi, kad sukurtumėte norimą atmosferą. Be to, turite žinoti keletą dalykų, kurių nederėtų daryti kuriant logotipą. Yra keletas bendrų aspektų, ko kuriant logotipą geriau nedaryti:
- Nepasiduokite savo pramonės klišėms. Jei esate odontologas, ar tikrai jūsų logotipe turi būti dantis.
- Nedarykite jo pernelyg sudėtingo. Paprastumas yra įsimintino logotipo raktas.
- Nesistenkite būti pernelyg madingi. Tendencijos yra fantastiškos, tačiau įsitikinkite, kad jūsų logotipas neatrodys pasenęs po trejų metų.

Programos logotipų kūrimui:
“Adobe Spark Logo Maker”
Naudodami šią programą galite lengvai susikurti savo logotipą, nes jame yra unikali funkcija, kuri siūlo kūrybiškus logotipo stilius. Tiesiog pirmiausia įveskite įmonės pavadinimą, tada pasukite ratuką, kad pasirinktumėte jums patinkantį stilių. Tai reikia atlikti tik tam, kad galėtumėte pradėti, nes toliau galėsite kurti savo logotipą. Prieš atsisiųsdami logotipą ir pradėdami naudoti, galite pakoreguoti jo formą, spalvas ir šriftus. „Adobe Spark“ turi šimtus profesionaliai sukurtų šablonų, todėl jums nereikės pradėti nuo nulio. Galite tiesiog ieškoti šablono pagal nuotaiką, estetiką, spalvas ar užduotis. Turėsite daugybę pasirinkimų, todėl tiesiog pasirinkite norimą grafiką ir atidarykite jį rengyklėje, kad prireikus galėtumėte toliau kurti.

“Shopify Free Logo Generator”
Tai puikus pasirinkimas planuojant savo elektroninę parduotuvę. Naudodami „Shopify“ internetinių logotipų kūrėją galite rinktis iš daugybės skirtingų šriftų, piktogramų ir rėmelių. Ši programa turi paprasčiausią, tačiau tvirtą logotipų gamintoją, todėl puikiai tinka el. prekybai. Tiesiog pradėkite įvesdami savo įmonės pavadinimą, tada pasirinkite keletą jums patinkančių piktogramų ir šriftų. Sureguliuokite dydį ir spalvas ir tikrai rasite unikalų derinį, kuris puikiai reprezentuoja jūsų prekės ženklą. Naudodami šią programą galite rinktis iš daugybės modernių šriftų, piktogramų ir rėmelių.

“Canva Free Online Logo Maker”
Ši programa leidžia kiekvienam, nepaisant dizaino patirties, sukurti savo unikalų vizualinį prekės ženklą. Ji turi universaliausią logotipų gamintoją, todėl puikiai tinka socialinei žiniasklaidai. Čia rasite profesionaliai sukurtų šablonų biblioteką, todėl tiesiog pasirinkite jums patinkantį stilių ir įveskite savo prekės pavadinimą. Taip pat galite įkelti savo grafiką arba pasirinkti bet kurią iš nemokamos bibliotekos, tada pataisyti vaizdus arba pridėti nuostabių filtrų ir viskas. Tiesiog pasirinkite stilių pagal savo poreikius, pakeiskite pavadinimą ir jūsų logotipas bus paruoštas akimirksniu.

“Wix Online Logo Generator”
Darbas su „Wix“ logotipų generatoriumi labiau primena braukimą „Tinder“ – tiesiog braukite kairėn arba dešinėn, kad pasirinktumėte jums patinkantį stilių. „Wix“ logotipo generatoriaus naudojimas yra tarsi perbraukimas „Tinder“. Patikdama arba nemėgdama skirtingų stilių, „Wix“ sukurs jums keletą logotipų koncepcijų pagal jūsų skonį. Po to galite pakoreguoti logotipą ir atlikti paskutinius koregavimus arba tiesiog pakartoti procesą iš naujo, kad sukurtumėte ką nors naujo. Tie, kurie ieško centralizuotos platformos dizainui ir žiniatinklio kūrimui, tikrai turėtų patikrinti „Wix“ logotipų kūrėją. Redagavimo priemonėje yra įvairių elementų, skirtų logotipui modifikuoti, taip pat galite pamatyti, kaip jis atrodytų svetainėje, naudodamiesi nuostabiu vizualizacijos įrankiu. Galite sumokėti nominalų mokestį, kad išsaugotumėte didelės raiškos logotipo failą, kuriam suteikiamos visos komercinio naudojimo teisės.