Informacija, pateikta naudojant naujausias dizaino technologijas, parduoda kelis kartus daugiau. Investuoti į geresnį pateikimą yra būtina. Tobulos formulės, kaip turi atrodyti internetinis puslapis nėra. Tačiau mes, paleidę projektą, visada jį testuojame naudodami “Hotjar“. Tik tokiu būdu galime matyti, kaip veikia mūsų pritaikytas interneto svetainės išdėstymas, mygtukai, formos ir kiti elementai.
Parduodantis web dizainas yra paprasčiausiai patogus, gerai išdėstytas, akiai malonus internetinis puslapis. Toks puslapis turi vidutiniškai per 8 sekundes vartotojui pasakyti, kuo užsiimate ir kaip gerai tą darote. Statistiškai 96 % lankytojų, apsilankiusių interneto svetainėje, nėra pasiruošę pirkti, tad jūsų pateikimas yra viskas. Būtina kurti kiekvieną puslapį kaip pagrindinį, nes prasti vidiniai puslapiai skatina lankytojus išeiti ir negrįžti. Profesionalūs vaizdo įrašai apie paslaugą ar produktą gali padidinti pardavimus iki 144 %. Jeigu svetainės dizainas perkrautas ir lėtai kraunasi, turiu blogą žinią – 1 papildoma sekundė dažniausiai kainuoja apie 7 % pajamų.
Šiame straipsnyje pasigilinsime į tai, kaip ir kodėl web dizainas daro įtaką verslo pajamoms. Aprašysiu būdus, kuriais padidiname savo klientų pajamas, redaguodami tik svetainės išvaizdą. Tad patogiai įsitaisykite – netrukus papildysite savo žinių bagažą.

Pirmas įspūdis
Pirmas dalykas, ką apsilankęs jūsų interneto svetainėje mato lankytojas. Ar jam aišku, kodėl rinktis jus? Ar jam aišku, kokias paslaugas ar produktus parduodate? Norint, kad šie klausimai būtų atsakyti teigiamai, reikia suformuoti aiškią antraštę. Lengvas kelių žodžių paaiškinimas, apsuptas <H1> žymoje, pageidautina su pagrindiniu raktažodžiu viduje. Tai padeda neprarasti SEO pozicijų ir įtikinti lankytoją, kad jis užėjo būtent čia, kur ir reikia.
Spalvų parinkimas kartais būna kritinė klaida. Ryškesne spalva turi būti pažymėti mygtukai, o ne fonas ar tekstas. Tarkime, jeigu jūsų svetainės pagrindinė spalva yra mėlyna, tai mygtukas būtinai turi būti iš kitos spalvų rato pusės. Tokiu atveju labiausiai tiktų raudona, geltona, oranžinė. Niekada mūsų kurtoms svetainės netaikomos ryškios pagrindinės spalvos, ryškūs būna tik mygtukai (CTA – Call To Action).
Prastos kokybės nuotraukos dažnai padaro daug nuostolio. Taupydami laiką ar kelis eurus, kad galėtų įsigyti profesionalią nuotrauką, verslai praranda dešimtis užsakymų. Šiais laikais žmonės turi polinkį gražioms svetainėms. Teikiamos paslaugos ar produkto kokybė gali likti neišmėginta, nes pateikimas buvo neprofesionalus. Geriau galvoti, ar galiu sau leisti prarasti klientą, o ne ar galiu nusipirkti nuotraukas. Žinoma, labiausiai vertinamos unikalios, jūsų darytos nuotraukos. Tačiau lietuviški biudžetai ne visada tą leidžia padaryti.

Navigacija
Jeigu puslapis yra paslėptas daugiau nei už trijų paspaudimų, greičiausiai nei lankytojas ten užeis, nei „Google“ jį indeksuos. Tad svetainės struktūrą reikia apgalvoti iš karto. Vidinės nuorodos ir meniu turi atlikti navigacijos funkciją kuo paprasčiau ir suprantamiau. Platesnės architektūros svetainė būtinai turi būti gerai išskaidyta ir turėti sub meniu. Aiškiai nurodydami mažą rodyklę, mes paaiškiname lankytojui, kad jis ten gaus daugiau informacijos vienu ar kitu klausimu.

Turinys
Paieškos variklių laikais turinys vadinamas karaliumi. Taip ir yra, tik reikia sugebėti jį pateikti. Protinga antraščių hierarchija padeda žmogui prabėgti akimis per puslapį ir sustoti arba sugrįžti į norimą informacijos bloką.
Šrifto parinkimas gali būti kritinis aspektas. Labai nesunkiai galima parinkti tinkamus šriftus, sujungiant tik du skirtingus. Vieną naudojame antraštėms, kitą – paragrafams. Galite idėjų gauti čia. Siūlyčiau nenaudoti daugiau 3 skirtingų šriftų. Mūsų kurtose interneto svetainėse buvo naudota Google fonts. Puikiai matyti, kurie šriftai palaiko lietuvių kalbą – raidės aiškios. Jeigu I ir l atrodo taip pat, skaitytojui gali kilti sunkumų. Rinkdamiesi šrifto dydį, atkreipkite dėmesį į lankytojų amžių, nes vyresni lankytojai jus mėgs labiau, jei pateiksite didesnį tekstą.
Didžiosiomis raidėmis rašyti reiktų tik trumpas antraštes, ilgesnį teksto bloką skaityti vien didžiosiomis raidėmis yra labai nemalonu. Be viso šito, atkreipkite dėmesį į tarpus tarp raidžių ir eilučių. Skaitant ilgesnį teksto bloką, gali apimti nuovargis, jeigu viskas sugrūsta arba palikti itin dideli tarpai.
Teksto ir fono spalva turi būti pritaikyti perskaityti tekstą, o ne atrodyti gražiai. Jeigu po fonu tekstas yra sunkiai skaitomas, siūlyčiau pasikeisti fono ar teksto spalvas. Raudona ir žalia spalva yra labai stipriai veikiančios žmogaus psichologiją, tad vertėtų stengtis nenaudoti raudonos spalvos tekste. Žalia spalva geriausia paryškinti teigiamus dalykus, į kuriuos lankytojas turėtų atkreipti dėmesį.

Prisitaikantis web dizainas (Responsive Design)
Turbūt naršydami internete dažnai susiduriate su interneto svetainėmis, kurių mobili versija sukelia norą išjungti tą svetainę kuo greičiau. Mygtukai turi būti paspaudžiami ir veikiantys. Navigacija taip pat turi būti veikianti ir patogi. Jeigu nusprendėte naudoti iššokančius langus, tai jau suteikite lankytojui galimybę juos nesunkiai išjungti. Tas jausmas, kai apsilankai svetainėje ir užpuola begalybė reklamų ar kažką parduodančių langų, turbūt visus veikia neigiamai. Natūrali reakcija į tokį pardavimų modelį yra tiesiog ieškoti išėjimo mygtuko. Negalima dengti turinio ar jo kokiu nors būdu blokuoti.
„Google“ patarimai
Savaime suprantama, jog turinys turi tilpti į bet kokio telefono ekraną. Google teikia savo patarimus dėl prisitaikančio dizaino. Jeigu jūsų svetainė atitinka „Google“ reikalavimus ir nepadarėte stiliaus klaidų, tai galite būti ramūs. Statistiškai svetainę aplanko daugiau mobiliųjų telefonų nei kompiuterių vartotojų. Telefonų naudotojų – 50.88 %, kompiuterių – 46.39 %, o planšečių – tik 2.74 %. Lankytojų skaičiai gali skirtis, priklausomai nuo nišos.
Nuotraukos
Nuotraukos, kurios gerai atrodo kompiuterio ekrane, ne visada tinka mobiliųjų ekranams. Tad siūlyčiau turėti bent tris versijas pagrindinių nuotraukų: mobiliajam telefonui, planšetei ir kompiuteriui. Pasitaiko klaidų, kai mobilioje versijoje tekstas po nuotrauka tampa neįskaitomas. Ar dar blogiau – nusikerpa produkto dalis arba žmogaus veidas.

Konversija
Konversija – tai svetainės pagrindinė funkcija parduoti arba gauti kontaktą. Visų projektų dizainą kuriame taip, kad kontaktai būtų matomi visada, bet kuriame puslapyje ar jo dalyje. Tai padaryti padeda ir kartu slenkanti viršutinė svetainės dalis (Sticky Header). Jeigu lankytojas susidurs su problema ar neras reikalingos informacijos, visada galės tiesiog paskambinti ir išspręsti šią problemą. Elektroninėse parduotuvėse būtina ištestuoti visą pirkimo procesą su visais ekranų tipais. Yra vartotojų, kurie naudoja senus „Android“ telefonus, šie prietaisai gali sukelti daug problemų naršantiems internete. Neturint galimybės, būtina stebėti naršymą per “Hotjar“, kad galėtumėte užfiksuoti tokias klaidas.